تغییر قوانین ازدواج در آفریقای جنوبی

آرون موتسوالدی، وزیر کشور آفریقای جنوبی، می گوید این یک واقعیت غیرقابل انکار است که این کشور به قوانین جدیدی برای ازدواج نیاز دارد. این هفته، او در سخنرانی خود در مورد بودجه وزارتخانه اش گفت که سیاست جدید بر اساس سه رکن قانون اساسی کشور- برابری، عدم تبعیض و کرامت انسانی است.

آرون موتسوالدی[۱] ، وزیر کشور آفریقای جنوبی، می گوید این یک واقعیت غیرقابل انکار است که این کشور به قوانین جدیدی برای ازدواج نیاز دارد.

این هفته، او در سخنرانی خود در مورد بودجه وزارتخانه اش گفت که سیاست جدید بر اساس سه رکن قانون اساسی کشور- برابری، عدم تبعیض و کرامت انسانی است.

او گفت که برای ازدواج در آفریقای جنوبی، شما باید از بین سه قانون پارلمان انتخاب کنید:

· قانون ازدواج مصوب سال ۱۹۶۱

· قانون ازدواج عرفی مصوب سال ۱۹۹۸

· قانون اتحادیه مدنی مصوب سال ۲۰۰۶

موتسوالدی گفت که این سه قانون دارای ضعف ها، حذفیات و کمبودهای زیادی است، چون ازدواج مربوط به مسلمانان، هندوها و ازدواج هایی را که طبق آداب و رسوم یهود انجام می‌شود را در نظر نگرفته و به رسمیت نمی شناسد.

او افزود که قانون فعلی بسیاری از ازدواج های سنتی را که در بسیاری از خانواده های سلطنتی در حال انجام است، به رسمیت نمی شناسد و به صورت موثری مانع از ازدواج کودکان خردسال نمی شود.

موتسوالدی گفت که بخش وی پیشنهادهایی را در قالب یک کتاب سبز ارائه داده است تا جامعه بتواند گفتگویی ملی را آغاز کند.

برخی از تغییرات اساسی ارائه شده در سیاست جدید عبارت هستند از:

· قانون جدید ازدواج مردم آفریقای جنوبی را با گرایش های جنسی، عقاید مذهبی و فرهنگی مختلف قادر می سازد تا ازدواجی قانونی انجام دهند؛

· تصویب قوانین سختگیرانه در مورد سن ازدواج (از جمله همسویی سن قانونی ازدواج با قوانین مربوط به کودکان)؛

· این قانون ازدواج، دارای های حاصل شده پس از ازدواج و قانون طلاق را برای رسیدگی به اموال زوجین و موضوعات مربوط به میراث بدون وصیت در صورت انحلال ازدواج منطبق می کند؛

· این قانون امکان رفتار عادلانه و احترام به عقاید دینی و عرفی مطابق با بند ۱۵ قانون اساسی را فراهم می کند؛

· این قانون برگزاری مراسم عقد و ثبت ازدواج هایی که به اتباع خارجی مربوط می شود را نیز در نظر می گیرد؛

· این قانون تشریفات رسمی و ثبت ازدواج های عادی که شامل اتباع بیگانه به ویژه جوامع مرزی یا شهروندان کشورهای همسایه می شود را نیز مورد توجه قرار می دهد.

موتسوالدی در سخنرانی خود در مورد بودجه، بار دیگر تأکید کرد که این کاغذ سبز به هیچ وجه قانون رسمی نبوده و تنها آغاز روند مشاوره است.

"من خواهش می کنم گفتگوی ملی در مورد این کتاب سبز با مسئولیت پذیری و با در نظر گرفتن روح واقعی ملت انجام شود. "

"لطفا اجازه دهید هیجانات خود را کاهش داده و به مسائل بسیار مهمی بپردازیم که مردم ما در زندگی روزمره خود در تلاش برای ایجاد خانواده های پویا- که هر ملت روی زمین برای به دست آوردن آن تلاش می کند- دست به گریبان هستند، زیرا هیچ ملتی بدون خانواده وجود ندارد.

" تا ۳۰ ژوئن امسال، مشتاقانه منتظر نظرات کتبی و سازنده شما هستیم. "

منبع:

https://businesstech.co.za/news/lifestyle/۴۹۲۴۱۱/south-africa-is-changing-its-marriage-laws-but-key-issues-are-still-up-for-discussion/


[۱] Aaron Motsoaledi

کد خبر 5939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =